– Gerincbántalmak kezelésére
– Nőknek, és férfiaknak egyaránt ajánlott
– Kortól függetlenül
– Ülőmunkát végzőknek
– Sportolóknak
– Mozgást nem végzőknek

Nem tudod, hogy kezdj neki a mozogásnak? Évek óta nem sportoltál, túlsúllyal rendelkezel?
Ülőmunkát végzel?
A gerincbetegség igazi népbetegség. A felnőtt lakosság mintegy 80%-a élete során garantáltan találkozik valamilyen fájdalommal a nyaka-háta-dereka táján.
A több órás ülőmunka a csigolyák rendellenes pozícióját hozza létre, amely komoly hátfájást, fejfájást, állandó fáradtságérzetet idéz elő. A stressz okozta fájdalmas izomfeszülések sajnos tovább erősítik ezeket a panaszokat. Ha saját magadon tapasztalod ezeket a tüneteket, akkor a gerinctornát mindenképp be kéne iktatnod a mindennapjaidba.
Ez a fajta torna segít a gerinc épségének fenntartásában, a gerincfájdalmak kezelésében, illetve nagyon fontos megelőző szerepe van. A rendszeresen erősített hát- és hasizmok mintegy természetes fűzőként veszik körül a gerincet, védi a csigolyákat a külső erőkkel szemben, csökkentve pl. a törések kialakulásának esélyét.
Az órán végzett gyakorlatok átmozgatják a csigolyákat, megerősítik a felszíni és mély hátizmokat, hasizmokat, javítják a tartást, megszüntetik a fájdalmakat. Amikor gerinc melletti izmainkat megnyújtjuk nemcsak a porckorongok jutnak oxigénhez, hanem az itt futó idegszálak is felszabadulhatnak. A torna alapja a megfelelő bemelegítés, nyújtás, erősítés és lazítás.
A gerinc mozgatásában közvetlenül vagy közvetetten szinte valamennyi törzsizom részt vesz, ezért a torna során ezek erősítése, nyújtása a legfőbb cél. Ezzel nemcsak megelőzhetők a későbbi fájdalmas elváltozások, hanem testünk ruganyosabb, lesz, hosszabb ideig megőrzi fiatalságát.
A gerinctorna egy olyan komplex ízületkímélő tréning és terápia egyben, melynek hatására megőrizhetjük gerincünk stabilitási és mobilitási funkcióját, kialakítható a helyes testtartás és légzéstechnika, enyhíthető az izomfeszülések okozta mozgásszervi problémák.
A gerinctornának számos jó hatása van:
– átvezet minket a mozgás világába az ülő, mozgásszegény életmódból,
– nyújtja izmainkat, ellazítja, ugyanakkor átmozgatja testünket
– növeli mozgásunk spektrumát, amplitúdóját
– javítja testkontrollunkat, növeli testtudatosságunkat
– javítja az egyensúlyérzékünket
– helyreállítja keringésünket
– növeli energiaszintünket
– növeli ízületeink mozgását

A gerinctornát kortól, nemtől mindenkinek ajánljuk.
Ha még nem tetted, akkor is mindenképp iktasd be a gerinctornát az életedbe, a tested meghálálja!

Kedd 19:30
Szombat 9:00