A rendszeres fizikai aktivitás jótékony hatásai

Gondolkodtál már azon, hogy a rendszeres fizikai aktivitásnak az észrevehető külső jeleken kívűl milyen egyéb kedvező élettani hatása is van még? 🤔

 Különböző mechanizmusok révén stimulálja az immunműködést, így pozitív hatást gyakorol pl. a védekezőképességre és a gyulladásos reakciókra is 🤭
 Már a közepes intenzitású edzés és a betegségkockázat között is fordított arányosságot igazoltak! 😎
➡️ Ne ess át a ló másik oldalára, hiszen a túledzés és a nem megfelelő regeneráció következménye éppoly káros lehet, mint a nem mozgásé! 🤷‍♀️
 A rendszeres tesmozgás lassítja az immunrendszer öregedését és késlelteti az életkor előrehaladtával kialakuló diszfunkciót! 🙏🤗
 Táplálkozási szokásaink révén is támogatható az edzésmunka és az immunrendszer működésére gyakorolt pozitív hatás! 👌
➡️ Ne maradjon el a vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban gazdag ételek fogyasztása! 🥦🍎🍇
(A tanácsok és iránymutatások különböző tudományos forrásokból, valamint Dr. Gőcze Katalintól származnak.)

A fokozott vírusveszély ellenére ne felejtsük el, hogy a rendszeres fizikai aktivitás az egészséges élet egyik alappillére, így az immunválasz optimális működésének fenntartásához közvetlen és közvetett módon is hozzájárul! 😇

Mozogjunk otthon, de ha tehetjük akár a friss, szabad levegőn! 😊 Ha kicsit távolabbról is, de veletek vagyunk és támogatunk Titeket! 🤩 #töltődjfelenergiával #nehagydmagad

Felhasznált irodalmak:

Campbell JP, Turner JE. Debunking the Myth of Exercise-Induced Immune Suppression: Redefining the Impact of Exercise on Immunological Health Across the Lifespan. Front Immunol. 2018;9:648.

Gleeson M, Bishop N, Oliveira M, Tauler P. Influence of training load on upper respiratory tract
infection incidence and antigen-stimulated cytokine production. Scand J Med Sci Sports.
2013;23(4):451-457.

Harvard Medical School: Helpful ways to strengthen your immune system and fight off disease. Harvard Health Publishing. Sept, 2014.

Nieman DC and Wentz LM: The compelling link between physical activity and the body’s defense system. Journal of Sport and Health Science. 8:3, 2019. 201-217.